Direct naar inhoud

Opinie | ‘Met chatrobot komt tijd vrij voor meer persoonlijk deelnemercontact’ — artikel bevat een betaalmuur

Dit artikel heeft een betaalde toegangsblokkering, wat betekent dat een deel van de inhoud pas kan worden gelezen als u bent ingelogd en een geldig abonnement heeft.

Geplaatst in genre: Geplaatst in sectie:
Geschreven door:
Gepubliceerd op: 20 februari 2019

Over het nut van chatrobots voor communicatie met pensioendeelnemers heerst scepsis. Buiten de pensioensector rukt de chatbot echter al op, schrijft Erna Hordijk. De robot kan veel opleveren, meent zij, ondanks de huidige beperkingen.

Nog geen toegang? Abonneer u op Pensioen Pro en krijg:

  • Onbeperkt online toegang tot pensioenpro.nl
  • Dagelijks het laatste pensioennieuws, achtergronden en opinie in uw inbox
  • Jaarlijks vier keer Pensioen Pro Magazine (inclusief de Vermogensbeheergids) in de bus
  • Volledig archief van Pensioen Pro en IPNederland vanaf 2009