Direct naar inhoud

BrightNL en Pensioenfonds Horeca genomineerd voor marketingprijs — artikel bevat een betaalmuur

Dit artikel heeft een betaald toegangsblok, wat betekent dat je een deel van de inhoud pas kunt lezen als je bent ingelogd en een geldig abonnement hebt.

Geplaatst in sectie:
Geschreven door:
Gepubliceerd: 24 oktober 2014
De inhoud van dit artikel is gemigreerd. Lijkt er iets mis te gaan, of onderdelen te missen? Neem dan contact met ons op.

Twee van de drie nominaties voor de Financiële Marketing Award 2014 komen uit de pensioensector. BrightNL en Pensioencafé van het pensioenfonds Horeca & Catering komen in aanmerking voor deze onderscheiding.

De jury van de Financiële Marketing Award 2014 heeft onlangs de drie nominaties bekendgemaakt. De prijs gaat naar innovatieve initiatieven in de financiële sector. Eerder ging de prijs onder meer naar de Onderlinge.nl van FBTO en de redactie van VPRO’s Tegenlicht voor berichtgeving over de sector.

Uit een lijst met acht financiële concepten en aanbieders zijn drie kanshebbers geselecteerd. Behalve het pensioensparen voor zelfstandigen (BrightNL) en Pensioencafé is ook Fairzekering uitgekozen. Klanten van die autoverzekering ontvangen een chip die hun rijgedrag registreert.

Volgens jury-voorzitter Kim Cramer valt het niet mee echte vernieuwing in de financiële branche te vinden. ‘De initiatieven die we hebben gevonden stemmen hoopvol, maar de lijst mag langer.’

Volgens de jury, waarin onder andere econoom en columnist Rens van Tilburg zit, is BrightNL (hetpensioenvoorzelfstandigen.nl) gekozen omdat het jonge bedrijf het pensioenbewustzijn bij zelfstandigen vergroot. BrightNL, dat dit jaar is gefinancierd met crowdfunding, communiceert volgens de jury helder en laat zien dat het pensioen van de klant zelf is. BrightNL is nog in de opstartfase. Het is nog niet mogelijk geld te storten.

Het andere geselecteerde pensioeninitiatief is Pensioencafé.nl van het Pensioenfonds Horeca & Catering. De jury noemt het een verhelderende site die op een bierviltje de pensioenproblematiek inzichtelijk maakt voor de doelgroep. Het fonds tracht met dit concept werknemers in de horeca meer te betrekken bij hun pensioenopbouw.

De jury hanteert drie criteria bij het beoordelen van de nominaties. Ten eerste moet een initiatief zich in de praktijk hebben bewezen. Ten tweede moet het vooruitstrevend zijn en in potentie veel kunnen veranderen. Tenslotte moet het initiatief het afgelopen jaar ‘hét verschil hebben gemaakt.’ De winnaar van de Financiële Marketing Award 2014 wordt op 12 november bekendgemaakt op de 18e Nationale Dag Financiële Marketing.

U moet ingelogd zijn en een geldig abonnement hebben om een reactie te plaatsen.