Direct naar inhoud

Onderzoek communicatie legt emotiekloof over pensioen bloot — artikel bevat een betaalmuur

Dit artikel heeft een betaalde toegangsblokkering, wat betekent dat een deel van de inhoud pas kan worden gelezen als u bent ingelogd en een geldig abonnement heeft.

Geplaatst in genre: Geplaatst in sectie:
Geschreven door:
Gepubliceerd op: 20 januari 2022

Veel mensen hebben sceptische of ronduit negatieve overtuigingen en emoties bij het nieuwe stelsel. Teleurstellende ervaringen met pensioen dragen daar aan bij. Pensioenfondsen moeten daar in hun communicatie rekening mee houden.

Nog geen toegang? Abonneer u op Pensioen Pro en krijg:

  • Onbeperkt online toegang tot pensioenpro.nl
  • Dagelijks pensioennieuws, -achtergronden en -opinie per e-mail
  • Vier keer per jaar Pensioen Pro Magazine (inclusief Vermogensbeheergids) per post
  • Volledig archief van Pensioen Pro en IPNederland vanaf 2009

2 reacties

  1. P.P. Witte
    3 jaar geleden

    Grappig dat de onderzoekers niet de mogelijkheid noemen dat het nieuwe stelsel misschien niet zo positief te beoordelen is als de partijen die hier aan de basis van staan in de media framen. Het zogenaamde invaren kan negatief uitwerken, maar belangrijker het nieuwe systeem kan negatief uitwerken voor jongeren die de eerste jaren in allerlei flex banen blijven steken en jonge twee verdieners met kinderen die tijd willen inruimen voor zorgtaken. Als de boodschap niet correct is kan je vervolgens niet de communicatie de schuld geven op basis van drogredenen. Peter-Paul Witte (vml pensioenfondbestuurder)

  2. B. V D
    3 jaar geleden

    Eens. Het is niet positief of negatief. Het (voorgestelde) vernieuwde stelsel is gewoon echt anders.

U moet ingelogd zijn en een geldig abonnement hebben om een reactie te mogen plaatsen.