De publiekscampagne is deze maand voor de tweede keer op radio en tv. Het ministerie van Sociale Zaken wil zo het vertrouwen in het nieuwe stelsel vergroten. Experts in pensioencommunicatie betwijfelen of dit de manier is.
Nog geen toegang? Abonneer u op Pensioen Pro en krijg:
- Onbeperkt online toegang tot pensioenpro.nl
- Dagelijks pensioennieuws, -achtergronden en -opinie per e-mail
- Vier keer per jaar Pensioen Pro Magazine (inclusief Vermogensbeheergids) per post
- Volledig archief van Pensioen Pro en IPNederland vanaf 2009
1 reactie
Erg zwak artikel: dit is geen ‘stevige kritiek’ maar wat geroep van mensen die ogenschijnlijk niet weten waarover het gaat. Er is geen angstboodschap (net zomin als ‘Dankzij Elmex witte tanden een angstboodschap is’), er worden geen misvattingen herhaald/bevestigd (er wordt uitgelegd hoe het zit), en de opmerkingen ‘inhoudelijk klopt het niet’ en ‘we weten niet of er over 50 jaar nog AOW is’ zijn behoorlijk lachwekkend. Even los van de vraag of de campagne op het juiste moment komt en/of het juiste effect sorteert; dit is luie journalistiek.