Nederlandse pensioenfondsen moeten hun vrees voor nieuwe dingen overwinnen en veel klantvriendelijker worden. Als dat niet gebeurt, dan loopt de sector het risico de dinosaurus van de toekomst te worden.
Nog geen toegang? Abonneer u op Pensioen Pro en krijg:
- Onbeperkt online toegang tot pensioenpro.nl
- Dagelijks pensioennieuws, -achtergronden en -opinie per e-mail
- Vier keer per jaar Pensioen Pro Magazine (inclusief Vermogensbeheergids) per post
- Volledig archief van Pensioen Pro en IPNederland vanaf 2009
1 reactie
De heer van Ophen maakt een denkfout over wie zijn klant is: dat is de werkgever (overheid) die een pensioenovereenkomst heeft afgesloten voor diens werknemers met ABP/APG die daarmee deelnemers aan het pensioenfonds worden. Deze deelnemers krijgen door de betaling van premies een pensioenaanspraak zijnde een persoonlijk vorderingsrecht op hun pensioenfonds (zie uitspraak HR ECLI:NL:HR:2012:BT8462 van 2012) voor de hun toegezegde pensioenuitkeringen na pensionering. Het zijn dus CREDITEUREN van het pensioenfonds ABP/APG.