Verstuur alle upo’s tegelijkertijd in de periode rond de Pensioen3daagse. Deze suggestie doet communicatie-expert Alfred Kool. Wijzer in geldzaken vindt het een interessant idee, de Pensioenfederatie wijst op praktische problemen.
Nog geen toegang? Abonneer u op Pensioen Pro en krijg:
- Onbeperkt online toegang tot pensioenpro.nl
- Dagelijks pensioennieuws, -achtergronden en -opinie per e-mail
- Vier keer per jaar Pensioen Pro Magazine (inclusief Vermogensbeheergids) per post
- Volledig archief van Pensioen Pro en IPNederland vanaf 2009
1 reactie
Goed om momentum te creëren, echter kun je grote twijfels hebben bij de activerende potentie van een UPO. Het mag dan de nieuwe doelstelling van het format zijn, maar uit de gedragswetenschap weten we ook dat het pushen van veel droge (lees ‘niet emotioneel betekenisvolle’) informatie juist ook tot inertie leidt. Cognitieve overload, geen betrokkenheid, geen directe urgentie = geen gedrag. De activatiedoelstelling van het UPO is wensdenken. Kortom: een sectorbrede campagne: graag! Het UPO als aanjager, mwah. Eerder als naslag of hulpmiddel indien al geactiveerd. Maar daar zijn MPO en de mijnomgevingen dan weer veel nuttiger in.